VoIP-diensten

Venet Automatisering levert VoIP-diensten. Dit zijn communicatiediensten waarmee spraakcommunicatie via het internet mogelijk wordt gemaakt, in plaats van via traditionele telefoonlijnen. Wij leveren telefoniesystemen die zowel in de cloud als fysiek op locatie kunnen worden geplaatst. Wij kunnen met de meeste centrales overweg, maar onze voorkeur gaat uit naar 3CX. Deze heeft zeer uitgebreide functies voor verschillende ondernemingen. Van klein zakelijk tot mkb en hotels, en zelfs callcenters. VoIP-systemen, waaronder dit systeem, hebben alles in huis. De functies van de centrale van 3CX:

  • Auto Provision (Automatisch instellen van de telefoontoestellen)
  • Call Queue (wachtrij met functies zoals Callback (automatisch terugbellen), achtergrond muziek, positiemelding) en nog veel meer
  • Ring Groups (een simpele oplossing waarbij alle telefoons tegelijk overgaan zonder extra functies of opties)
  • Digital Receptionist (het bekende keuzemenu principe ‘druk op 1 voor… druk op 2 voor … etc.’)
  • Onbeperkte extensies
  • Android en iPhone Apps
  • Windows en Mac Apps

Wat zijn de voordelen van VoIP-diensten?

VoIP brengt diverse voordelen met zich mee, waarbij de flexibiliteit van VoIP-systemen het grootste voordeel is. Met VoIP-diensten kennen communicatieoplossingen geen grenzen meer. Toestellen en telefooncentrales hoeven niet meer fysiek met elkaar verbonden te zijn. Bedrijven kunnen zelfs meerdere vestigingen aansluiten op één telefooncentrale. Dat scheelt in telefoonkosten en onderhoud. Daarnaast is het met VoIP-systemen uiterst gemakkelijk om nieuwe toestellen toe te voegen. Het aansluiten van een IP-telefoontoestel op het internet is voldoende. Met een handige app is zelfs uw mobiele telefoon te integreren. Een tweede voordeel dat VoIP met zich meebrengt, zijn de lage kosten. Doordat de data via het internet getransporteerd worden, en gezien de wijdverspreide toegang tot internet, kunnen VoIP-diensten zeer kostenefficiënt aangeboden worden.

De nadelen van VoIP-diensten

VoIP-systemen hebben maar één nadeel: de afhankelijkheid van het internet. Zo kan er geen gesprek plaatsvinden wanneer de zender of ontvanger geen internetverbinding heeft. Ook een slechte internetverbinding kan voor problemen zorgen. Wanneer de data niet goed worden overgedragen, kunnen vervelende haperingen in de VoIP-systemen ontstaan. Gelukkig beschikken de meeste organisaties vandaag de dag over een snelle en betrouwbare internetverbinding, waardoor het gebruik van VoIP-diensten over het algemeen een uitstekende keuze is voor zakelijke communicatie.

Ontdek de mogelijkheden van VoIP-systemen bij ons

Wilt u meer weten over VoIP-systemen en de werking hiervan? Neem dan contact met ons op. Onze medewerkers vertellen u graag meer over de veelzijdige mogelijkheden en voordelen die deze moderne VoIP-diensten voor uw bedrijf kunnen bieden. Heeft u andere ICT-vraagstukken waar we u als ICT-bedrijf bij kunnen ondersteunen? Bekijk gerust al onze ICT-diensten en laat ons u helpen.

NEEM CONTACT OP